Mai multe agenţii de turism s-au „fript“ într-un parteneriat public privat cu autorităţile din domeniu: au pus la bătaie servicii şi n-au primit nici până astăzi contravaloarea lor. După ce a solicitat unor agenţii să se ocupe de vizita pe litoralul românesc a unor reprezentanţi de vânzări ITS din Germania, ministerul „a uitat“ să plătească factura pentru aceste servicii. E doar una dintre gafele care au marcat „promovarea“ turismului românesc în ultimii ani. Sursa: Octavian Cocolos
Ministerul Turismului promovează România băgând mâna în conturile operatorilor privaţi. După ce a solicitat unor agenţii să se ocupe de vizita pe litoralul românesc a unor reprezentanţi de vânzări ITS din Germania, ministerul „a uitat“ să plătească factura pentru aceste servicii. Aceasta este una dintre gafele care au marcat „promovarea“ turismului românesc în ultimii ani.
Operatorii păcăliţi au dat în judecată ministerul şi au câştigat. Cu sentinţa definitivă şi irevocabilă în buzunar, Julian Andrei, patronul agenţiei Blue Line, speră să-şi poată recupera măcar acum, după un an, cei 15.000 de euro investiţi.
Reprezentanţii ministerului se scuză pentru neplata facturilor afirmând că deşi au făcut oferte operatorilor, aceştia nu au încheiat contracte ferme cu instituţia.
Datorie neplătită de un an
În primăvara anului trecut, Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) organiza o licitaţie pentru a alege parteneri în cadrul unui program de promovare a României.
Operatorii din turism aveau să planifice un sejur de o săptămână pentru 20 de agenţi din cadrul companiei germane ITS, iar costurile urmau să fie suportate de la bugetul instituţiei publice.
Programul a fost demarat odată cu ordinul Cristinei Motorga, ce se afla atunci în fruntea Direcţiei Generale de Promovare din cadrul ministerului.
@