Se dau urmatoarele: o tabara si o statie de foraj intr-o zona inca neexplorata a Alaskai contemporane, o mica echipa de specialisti trimisi de o mega-corporatie care vrea sa reia exploatarea aurului negru, intrerupta misterios inainte de a incepe cu vreo 20 de ani in urma. Echipei i se adauga, de dragul tendintelor naturist-panicate actuale, un specialist in ecologie (James LeGros din Zodiac si Vantage Point) care sa-si dea si el aprobarea. Doar ca in nimic nu merge tocmai conform planurilor - stiti povestea cu socoteala de-acasa, nu?!
Numele lui Larry Fessenden nu le spune probabil prea multe nici macar cinefililor impatimiti locali. si asta pentru ca islandezul si-a facut mana (Habit, Wendigo) - si continua sa-si sporeasca notorietatea, in anumite cercuri exclusiviste - intr-o nisa destul de ingusta, cea a horror-urilor cerebral-arthouse, care se straduiesc sa puna mai mult accentul pe niscaiva conflicte psihologice si problematici spinoase, decat pe cisternele de sange pe pereti si dezmembrari ultra-grafice, in care se balacesc francize de succes ca Saw sau noii "vedeti" ai recent revigoratei mode a torture porn-ului ca Eli Roth (Hostel) sau Alexandre Aja (Haute tension, remake-ul la The Hills Have Eyes).
Iar aceasta noua mica productie americano-islandeza, The Last Winter / Ultima iarna continua explorarile mintale ale acestui tanar realizator, pe care e posibil sa-l fi observat in rolurile minore jucate intr-o serie de filme "de nisa" si ele (de la Bringing Out the Dead la Broken Flowers). Profitand de paranoia ecologica rampanta mai ales de cand cu documentarul narat de Al Gore, An Inconvenient Truth, filmul lui Fessenden imagineaza, cu destule nuante si la o scara mica (ceruta probabil si de bugetul redus), dar (paradoxal sau nu), cu atat mai percutant-eficienta, o apocalipsa glaciara. Caci, nu-i asa, stim cu totii ca poluarea si ir