Statul roman a cheltuit in ultimii patru ani aproape 675 mil. euro pentru proiectul austostrada Transilvania care in prezent nu are niciun kilometru de asfalt.
Cei mai multi bani, aproximativ 211 mil. euro, au fost cheltuiti anul acesta, dar compania americana Bechtel, constructorul autostrazii, nu a turnat pana in prezent niciun kilometru de asfalt, majoritatea lucrarilor efectuate fiind terasamente, structuri si imbracaminti rutiere pe tronsoanele 2B (Cluj Vest - Campia Turzii) si 3C (Suplacu de Barcau - Bors).
Oficialii companiei americane afirma ca au primit pentru anul acesta, pentru lucrarile de realizare a proiectului, 200 mil. euro si ca urmeaza sa mai primeasca inca 114 mil. euro pana in luna septembrie, conform rectificarii bugetare din iulie. Ei sustin ca valoarea finantarii stabilita prin contractul initial pentru anul in curs nu va fi atinsa de catre Guvernul Romaniei. "In conditiile actuale este improbabil ca sa primim pana la sfarsitul anului in curs suma de 442 milioane euro, stabilita in amendamentul la contractul din 2006", a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat ca in acest an s-a cheltuit pentru constructia autostrazii Transilvania o suma de 211 mil. euro pentru toate activitatile, inclusiv cele conexe proiectului.
"Pentru firma Bechtel, conform acordului de Modificare la Contract incheiat, necesarul pentru acest an este 442 mil. euro. Pana in prezent catre firma Bechtel au fost platiti 194,6 mil. euro, iar pentru restul activitatilor necesare proiectului (exproprieri, deminari, descarcare arheologica, mutare si protejare utilitati) au fost platiti 16,6 mil. euro", au declarat pentru ZF Transilvania oficialii CNADNR.
Numai despagubirile platite proprietarilor ale caror terenuri, detinute