Domnul Horia Roman Patapievici poate să fie mândru: sub mandatul său la Institutul Cultural Român s-a produs cea mai explozivă formă de promovare a României: o galerie cuprinzând capodopere ale art-street-ului.
Adică a ceea ce mulţi ignoranţi califică a fi nişte mâzgăleli aşternute pe zidurile oraşului de către inşi fără căpătâi şi ocupaţie, în fond creatori nonconformişti. Ceea ce a expediat cu mare trudă şi cheltuială Institutul Cultural Român, condus cu iscusinţă de reputatul filosof, face deliciul publicului new-yorkez. Un public care a văzut şi vede multe, dar parcă niciodară adunate aşa de laolaltă ca acum: ponei roz cu zvastici imprimate pe crupă, un David care frecventează un bordel, falusuri de diferite mărimi şi conformaţii etcetera. Şi pentru ca publicul să poată duce cu el mesajul expoziţiei, organizatorii au tipărit şi o revistă, cu reproduceri şi cu alte creaţii din cultura MISA, din anticreştinism şi fascism - cum zic gurile rele. În fond, mesajul este exact invers. Locul unde sunt prezentate creaţiile celebrului grup artistic „Zacuska Senzual” este misiunea diplomatică a României, din New York, exact de pe bulevardul 3, locul unde vin, de regulă, românii care au probleme consulare sau de altă natură şi care rămân trăzniţi la vederea celor atât de generos expuse. Printre vizitatorii expoziţiei s-au numărat şi membrii unei patrule a poliţiei, care au fost sesizaţi în legătură cu expunerea unor simboluri naziste, lucru interzis îmtr-o ţară mai puţin democrată decât a noastră. Căluţul tatuat n-a mai fost, însă, de găsit, spre marele regret al vizitatorilor.
În legătură cu această manifestare, dl Patapievici, un vechi luptători pe baricadele respingerii naţionalismului de orice fel - în special cel românesc - spune că dânsul nu face politica unei culturi naţionale. Chiar dacă este directorul Institutului Cultural Român. Nu. Dânsul are alte obie