Presiunea preţului petrolului va avea, paradoxal, şi un efect benefic pentru industria de componente auto de la noi. Dacă infrastructura rutieră se va moderniza, se vor atrage alte investiţii. Multe rapoarte semestriale ale marilor constructori de autoturisme sunt pesimiste în acest an: vånzările şi producţia par să scadă, marjele operaţionale de asemenea. Lucrurile stau diferit de la o zonă geoeconomică la alta, ca şi de la o marcă la alta, dar este de-acum clar că rezul
Presiunea preţului petrolului va avea, paradoxal, şi un efect benefic pentru industria de componente auto de la noi. Dacă infrastructura rutieră se va moderniza, se vor atrage alte investiţii.
Multe rapoarte semestriale ale marilor constructori de autoturisme sunt pesimiste în acest an: vånzările şi producţia par să scadă, marjele operaţionale de asemenea. Lucrurile stau diferit de la o zonă geoeconomică la alta, ca şi de la o marcă la alta, dar este de-acum clar că rezultanta a început să coboare.
Chiar şi în Romånia, dinamica vånzărilor s-a temperat, deşi rămåne printre cele mai ridicate din Europa. Loganul, pe care domnul Schweitzer a pariat acum zece ani, rămåne protagonistul cursei. Revigorat recent cu Sandero, are resurse pentru a conduce detaşat competiţia internă în continuare. Succesul la export nu numai că a compensat relaxarea vånzărilor interne, dar a susţinut creşterea producţiei, astfel că Dacia îşi derulează mai departe programul de dezvoltare a capacităţii de producţie la 400.000 de unităţi pe an.
Perspectiva demarării operaţiunilor industriale Ford Romånia, la Craiova are deja efecte în sectorul de componente, în sensul că furnizori cunoscuţi ai constructorului american îşi fixează amplasamente în zonă. Renault, apoi Ford, posibil şi alţii în următorii ani, ne conectează la competiţia globală din sectorul auto, ceea ce este esenţial şi indispensabil pentru