În prima jumătate a anului, televiziunile tematice deţin o pondere de 37% din totalul punctelor de audienţă livrate de piaţa tv, cu o creştere de 1,2% faţă de 2007 Realitatea TV şi
În prima jumătate a anului, televiziunile tematice deţin o pondere de 37% din totalul punctelor de audienţă livrate de piaţa tv, cu o creştere de 1,2% faţă de 2007
Realitatea TV şi Sport.ro deţin poziţii confortabile pe nişele pe care operează. În schimb, se duc lupte grele pe segmentul televiziunilor de filme şi muzicale.
În ultimii ani, se vorbeşte tot mai mult despre segmentarea pieţei tv din România. Apariţia unui număr mare de staţii de nişă, cu programe specifice pentru o categorie de public, este principalul argument care stă la baza "fragmentării" audienţei. Se mai spune că televiziunile de nişă au erodat audienţa posturilor generaliste, furându-le telespectatori.
Migrarea se confirmă în sondaje, dar nu are anvergura de a genera panică printre marile televiziuni. Nu-i mai puţin adevărat că sunt destule posturi generaliste (B1 TV, Naţional TV, TVR 2) care, din punctul de vedere al audienţei, au ajuns sub cele de nişă. Dar acest lucru ţine de conţinutul editorial neperformant al acestor staţii.
Posturile generaliste de televiziune continuă să deţină controlul pe piaţă. O analiză a numărului de puncte de audienţă (Gross Rating Points - GRP) livrate de piaţa tv în primul semestru al anului 2008 arată că "generalistele" au furnizat aproape 63% din totalul GRP-urilor livrate de piaţa tv. Este un procent confortabil, chiar dacă în aceeaşi perioadă a anului trecut cota a fost de 64,2%.
Romantica a crescut cu 124%
În prima jumătate a anului, posturile de nişă care se adresează cu precădere femeilor au livrat 88.303 puncte de audienţă, reprezentând 11,6% din totalul pieţei. Deşi Acasă TV are audienţe mari care o plasează în rândul televiziunilo