Pentru a reduce factura la combustibil, companiile aeriene micşorează porţiile de mâncare, taie din raţia de apă şi scurtează furculiţele. Sursa: AP
Dacă vi se pare că porţiile servite în avion s-au micşorat brusc, că furculiţa este mult mai mică, iar pliculeţul de zahăr a pierdut ceva grame, să ştiţi că nu aveţi iluzii! O spun şi ziariştii de la „The Times“, care au aflat care sunt modalităţile inedite la care au apelat companiile aeriene pentru a reduce greutatea aeronavelor şi a ţine, astfel, sub control cheltuielile legate de combustibil.
Dacă, până acum, preţul crescut al combustibilului a dus la reducerea numărului de curse şi ţintuirea la sol a mai multor aeronave, de acum înainte măsurile radicale vor viza furculiţele, ambalajele sandviciurilor, revistele şi ziarele „prezente la bord“.
Într-o industrie în care fiecare gram contează, călătorii British Airways (BA) îşi pot lua adio de la clasicele cărucioare de catering pe care erau aduse ceştile de cafea, ceai sau sandviciurile. „Am redus deja cantitatea de apă potabilă care poate fi transportată şi am înlocuit cărucioarele de catering cu variante mai uşoare“, a declarat un purtător de cuvânt al englezilor de la BA. El a ţinut să sublinieze că preţul crescut al combustibilului a jucat un rol important în decizia de a reduce greutatea aeronavelor.
BA cheltuieşte zilnic mai bine de 8 milioane de lire sterline (10 milioane de euro) pe combustibil. Anul acesta, britanicii vor plăti pentru alimentarea celor 245 de aeronave circa 3 miliarde de lire sterline (3,7 miliarde de euro). Într-o cursă lungă, echipamentul de catering şi mâncarea ajung să cântărească şi şase tone.
Mâncare neambalată, reacţie la preţul carburanţilor
Operatorul britanic Virgin Atlantic vrea să economisească greutate şi combustibil prin eliminarea ambalajelor din plasti