Lipsa pistelor speciale îi transformă pe biciclişti în mobile periculoase care circulă pe drumurile publice din Timişoara Persoanele care vor să se deplaseze pe două roţi prin oraş
Lipsa pistelor speciale îi transformă pe biciclişti în mobile periculoase care circulă pe drumurile publice din Timişoara
Persoanele care vor să se deplaseze pe două roţi prin oraş protestează, săptămânal, pentru că lipsesc pistele speciale, iar pe cele existente parchează şoferii.
Primăria Timişoara se laudă cu aproape 10 km de piste de biciclete în oraş. Realitatea este însă cu totul alta. "Mai degrabă nu există piste. Sunt aproximativ cinci km în tot oraşul, dar fără nicio legătură între ele şi vrând nevrând trebuie să cobori pe şosea sau să mergi pe trotuar", a spus preşedintele Clubului Sportiv Tibiscus, Marius Karnyanszky.
Proiecte abandonate
Singurele piste pentru bicicletă, de câţiva zeci de metri, sunt în zonele Dragalina, Tinereţii, Iulius Mall, Stadion şi Calea Aradului. Spaţiile de rulare pentru biciclete au fost incluse în planul de dezvoltare al oraşului de fostul arhitect al Timişoarei, Radu Radoslav, dar nu s-a concretizat nimic. "În 2005 arhitectura oraşului permitea înfiinţarea a 25 de km de piste obligatorii pentru Timişoara. Pentu cei 25 de km aveam inclusiv studiu de fezabilitate. Nu ştiu de ce nu s-au finalizat", a spus Radoslav.
Amenajarea pistelor amânată
Administraţia locală nu are soluţii pentru amenajarea unor piste de biciclete, care ar ajuta la decongestionarea traficului. "Realizăm piste acolo unde trotuarul este suficient de lat şi permite. De spaţiile verzi nu ne putem atinge, pentru că nu le poate fi schimbată destinaţia", a declarat şeful Direcţiei de Comunicare din primărie, Violeta Mihalache.
Bicicliştii nu există pentru şoferi
Administraţia locală are un proiect pentru reabilitarea a 40 km li