O preocupare curentă pentru mulţi occidentali, produsele „eco“, garanţia unui stil de viaţă sănătos, au ajuns şi la români. Sursa: Reuters
Carnea organică, ouăle şi laptele provin de la animale cărora nu li s-au dat antibiotice sau hormoni de creştere şi nu au primit hrană tratată cu substanţe dăunătoare. Acestea sunt produse de fermieri care folosesc resurse naturale şi conservanţi obţinuţi din natură.
În ultima vreme, tot mai mulţi români se îndreaptă către produse „eco“ neatinse de pesticide, fertilizări sintetice sau radiaţii ionice. Comercianţii s-au adaptat rapid şi vin în întâmpinarea celor care trec la un stil de viaţă sănătos.
Magazinele „bio“ au apărut recent la noi
Primul magazin de acest gen a fost deschis, anul trecut, în Timişoara, vizavi de Parcul Botanic, de către firma germană Bio Markt. În Bucureşti, sunt trei: Pukka Food (situat în apropierea Parcului Cişmigiu), Leacul (în Dorobanţi, lângă Perla) şi Naturalia (pe Calea Moşilor). În rest, mai există câteva magazine virtuale, precum elemental.ro ori rangali.ro. Produse bio se mai pot găsi şi în marile supermarketuri, de multe ori însă fără a fi etichetate ca atare.
Producătorii români sunt de acord că, deşi mai scumpe, acestea sunt benefice, deoarece conservă resursele mediului, în timp ce agricultura conven- ţională necesită o continuă industrializare şi sărăceşte satele. În luna martie, ei s-au reunit la Muzeul Ţăranului Român, din iniţiativa Greenpeace, oferind consumatorilor o degustare, pentru a demonstra că România are potenţial în agricultura ecologică şi pentru a convinge autorităţile să interzică produsele modificate genetic.
O piaţă în creştere
Deşi produsele ecologice reprezintă acum sub un procent din totalul alimentelor consumate pe piaţa autohtonă, faţă de procentul de aproape 5% înregistrat în Eu