Călin Hera: " O măgăoaie pe 8-10 roţi intră cu viteză pe contrasens şi se ciocneşte de un tir".
Bubuiala e enormă, măgăoaia este proiectată într-o casă aflată la marginea drumului, moare un om şi alţi trei sunt duşi la spital în stare gravă. S-a întâmplat ieri după-amiază, lângă Deva. Se putea întâmpla oricând, pentru că se întâmplă mereu.
Pentru victime şi pentru rudele lor, pentru cei care s-au trezit cu casa năruită, această întâmplare este echivalentă cu invazia ruşilor în Georgia şi fuga a zeci de mii de oameni din calea tancurilor care, vorba aia, nu au marşarier. În lume au loc tragedii oră de oră. Chinezi, tibetani, coreeni, cubanezi, nigerieni, bulgari sau americani au de-a face, zilnic, cu probleme. Unii se plâng, alţii strâng din dinţi şi merg mai departe. Românii o lălăie.
Nu e cazul unor comparaţii deplasate cu Germania de după război şi reconstrucţia incredibilă care a urmat. Dar e cazul unor comparaţii între declaraţiile făcute înainte de fiecare ciclu electoral şi neîmplinirea lor ulterioară. Între ceea ce e normal şi aberaţiile de pe teren. Sunt cel puţin zece ani de când în birourile de la Ministerul Transporturilor s-au făcut planuri pentru coridoare rutiere şi feroviare finanţabile în bună măsură din bani europeni. De când şoferul român visează să circule omeneşte în interiorul graniţelor, pe cel puţin o autostradă care să lege vestul de litoral.
Între timp, se circulă din ce în ce mai rău. Călătoriile care păreau lungi în trecut sunt privite acum cu nostalgie. Pe vremea lui Ceauşescu, cei care plecau cu maşina prin ţară socoteau o viteză medie de 50-60 km/oră (la 100 km/oră, tablele de pe Dacii trosneau din toate încheieturile) şi-şi stabileau traseul în funcţie de numărul canistrelor cu benzină din portbagaj. Acum, deşi toate drumurile s-au umplut de bolizi care ajung în 10 secunde la viteze inc