» Ieri a inceput cea mai complexa lucrare de dragaj din ultimii 15 ani.
» Se vor efectua lucrari in porturile Mangalia, Constanta si Midia.
» Valoarea totala a contractului este de 22,17 milioane euro.
Contractul incheiat intre Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta (CNAPMC) si firma care a castigat licitatia privind lucrarile de dragare in porturile constantene a inceput sa-si faca efectul incepand de ieri. Compania olandeza Van OOrd Dreding and Marine Contractors a demarat dragajul in portul Mangalia, urmand ca in circa o saptamana utilajele sa ajunga in portul Constanta. Aici, lucrarile sunt preconizate sa se finalizeze in 18 luni, iar la final va veni randul portului Midia. "Se executa dragaje de intretinere si de reparatii. Capacitatea totala a dragajului este de 3,4 milioane metri cubi. Am inceput in Mangalia pentru ca acolo situatia este destul de grava, intrarea in port fiind aproape obturata", a precizat Constantin Matei, directorul general al CNAPMC.
Acesta a adaugat ca valoarea totala a contractului se ridica la 22.176.623 de euro, fondurile fiind suportate in totalitate din bugetul propriu al companiei. Pana la semnarea contractului au fost alocati anual circa cinci, sase milioane de euro pentru astfel de lucrari.
In portul Constanta, pentru a asigura eficienta dragajului, conducerea CNAPMC a organizat intalniri intre firma prestatoare si operatori, astfel incat acestia din urma sa comunice necesarul de dragaj. Zonele cele mai afectate din portul Constanta sunt dana 121, unde pescajul este cu doi metri mai mic decat cel normal, dar si cea cuprinsa intre danele 79 si 83.
Traficul, in crestere
Lucrarile de dragare sunt necesare pentru a nu bloca traficul maritim, in crestere constanta in ultimii ani. Daca in 2006 s- au inregistrat 54 milioane tone, cifra a cresc