"La nivel de cifră de afaceri în ansamblu, vânzările din luna premergătoare începutului de an şcolar sunt mai mari cu 5-11% faţă de vânzările din perioadă anterioară. În ultimii ani s-a remarcat interesul din ce în ce mai mare pentru branduri. Clienţii caută produsele de calitate în defavoarea celor cu preţuri foarte mici", a declarat directorul de marketing Carrefour România, Andreea Mihai.
Aceasta consideră că faţă de anul trecut nu există noutăţi esenţiale în materie de rechizite şcolare, dar se observă creşterea ponderii licenţelor gen Barbie, Power Rangers, Totally Spies, Scooby Doo şi altele, în cadrul produselor pentru şcolari. În plus, există colecţii de pixuri, caiete, ghiozdane cu o tematică foarte cunoscută de către şcolari.
Potrivit reprezentanţilor Real Hypermarket România, preferinţele consumatorilor în materie de rechizite şcolare s-au modificat în ultimii ani şi datorită ofertei bogate existente pe piaţă. "Copii doresc rechizite inscripţionate cu eroii lor favoriţi din desenele animate pe care le urmăresc sau vor să folosească în loc de ghiozdan, mini trollere, de asemenea bogat colorate. În fiecare an, în acesta perioadă, au loc creşteri ale vânzărilor pentru produsele destinate reînceperii anului şcolar" a declarat directorul de comunicare al Real România, Adriana Piţa.
De asemenea, pe lângă rechizitele clasice, părinţii se orientează acum spre produse destinate şcolarilor, mult mai sofisticate, din gama IT, cum ar fi notebookurile sau softurile educaţionale. Şi aici ofertele sunt variate, putând include chiar şi lecţii interactive pentru diverse materii, ceea ce duce la o creştere substanţială a vânzărilor, în magazinele de profil.
"În luna septembrie, vânzările se majorează cu aproximativ 30% comparativ cu lunile anterioare. Estimăm că în luna septembrie vânzările înregistrate pe piaţa locală pentru pr