La şase ani de la primul model, BMW Seria 7 are un design nou, cu motoare pe măsură şi protecţie sporită în trafic.
BMW vine din Franţa. Nu, nemţii nu au renunţat la marca devenită brand de ţară, ci noul model BMW Seria 7 va fi lansat la Salonul Auto de la Paris, organizat în toamna acestui an.
Avanpremiera noii versiuni a fost însă deja făcută. A cincea generaţie a „şeptarului“ vine cu trei variante de motorizare - toate foarte puternice - camuflate de un design autentic german, dar pentru ale căror preţuri va trebui să mai avem răbdare pentru că nu au fost făcute publice pentru piaţa din România.
La vremuri noi, motoare noi
Lansarea noului Seria 7 a fost precedată de o lungă perioadă de cercetare. Inginerii de la BMW Group au recurs la Conceptul CS pe care l-au adaptat producţiei de serie şi cu ajutorul căruia speră să reediteze succesul predecesorului său, cel mai vândut model din istoria mărcii, în această clasă.
Pentru a egala această performanţă, bavarezii aruncă în luptă trei motoare de bază - 750i, 740i şi 730d. Acestora li se adaugă versiunile de top 750Li şi 740Li, diferenţa fiind făcută de spaţiul mărit oferit pasagerilor din spate, cu un ampatament lărgit cu 14 centimetri.
„Dopaje“ mult mai consistente au fost înregistrate însă în cazul motoarelor. La Salonul Auto de la Paris ajunge un V8 cu injecţie directă pe benzină pentru modelul 750i, ajutat de sistemul TwinTurbo. E „tras“ de 407 cai-putere cu un cuplu de 600 Nm, între 1.750 şi 4.500 rpm. Ceea ce surprinde este consumul mediu specificat în „cartea de vizită“: 11,4 litri/100 km, sensibil mai mic decât cel afişat de concurentul său direct, Mercedes S Classe.
Puterea este redusă la 326 CP
V8 are ca alternativă un motor cu şase cilindri în linie, HPI (High Precision Injection) supraalimentat de echip