Jumătate din şoselele programate de guvern să fie construite prin concesiune sunt în întârziere. Strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere până în 2013, adoptată de guvern anul trecut, anunţa finalizarea în şapte ani a cel puţin 578 de kilometri de autostradă şi a peste 500 de kilometri de drumuri expres, construite în regim de concesiune. Adică un parteneriat între stat şi constructori. Realitatea din teren contrazice aşteptările din birou: în 2013 ar putea fi gata mai puţin de jumătate din drumurile planificate de guvernul actual. Sursa: Călin IleaSursa: MediafaxSursa: Mediafax
1 /.
Motivul: întârzierea marilor proiecte, cum ar fi autostrada Târgu-Mureş - Iaşi (307 km). „Dacă o terminăm în 2014- 2015 e chiar OK“, ne-a declarat Ştefan Szobotka, directorul de comunicare al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Cu termen de finalizare în 2013, autostrada care va lega Ardealul de Moldova se află abia la stadiul de studiu de prefezabilitate. „Sunt peste 300 de kilometri. Sper să fim suficient de deştepţi încât să acordăm contracte respectând cele trei tronsoane în care este împărţită autostrada“, a adăugat Szobotka. Cu termen nou de începere a lucrărilor undeva în 2009-2010, autostrada Târgu- Mureş - Iaşi, va fi cel de-al treilea mare proiect de construcţie de autostrăzi prin concesiune, după Comarnic-Braşov (tronson al autostrăzii care va lega Capitala de Braşov) şi centura pe profil de autostradă a Bucureştiului. Pentru Comarnic - Braşov, concesiunea trebuia „rezolvată“ în martie, dar nu a fost realizată nici până azi.
În campania electorală pentru Bucureşti, candidatul-ministru al transporturilor Ludovic Orban promitea un constructor pentru centura Capitalei până la sfârşitul acestui an. Termenul a fost şi în cazul acesta decalat: 2009.
Drumuri expres fără constru