Cele mai bogate 12 agentii de publicitate de pe piata din Romania au inregistrat afaceri cumulate de circa 230 milioane euro, acaparand aproape jumatate din totalul pietei. Marja medie de profit a agentiilor din top 10 se situeaza intre 3-4%. Tempo Advertising are cea mai ridicata marja de profit – circa 10%, in timp ce profitul Imager se ridica la doar 0,7%.
B.V. McCann Erickson a ramas si in 2007 lider de piata, cu o cifra de afaceri de 57,73 milioane euro, mai mare cu aproximativ sapte milioane decat cea inregistrata in 2006. Suma reuneste afacerile realizate atat de agentia de publicitate McCann Erickson cat si de compania de media Universal McCann. Afacerea lui Bogdan Enoiu a inregistrat un profit net de 1,63 milioane euro.
Agentia de publicitate Grey Worldwide a inregistrat anul trecut afaceri de 27,16 milioane euro, cu circa sapte milioane mai mult decat in 2006. Profitul Grey a fost de 870.000 euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.
Graffiti BBDO a raportat afaceri de 23,3 milioane euro, cu un profit de 495.000 euro. O comparatie cu McCann Erickson releva insa ca afacerile agentiei de publicitate Graffiti BBDO adunate cu cele ale agentiei de media Media Direction (41,36 milioane euro) totalizeaza 64,6 milioane euro – mai mult decat cele 57,73 milioane aduse de media si creatia din McCann.
Pe locul al patrulea, agentia Mercury360 a inregistrat afaceri de 17,3 milioane euro in 2007, cu circa cinci milioane mai mult decat in anul precedent. Profitul Mercury360 s-a ridicat la 686.000 euro.
Urmatoarea pe lista e Leo Burnett & Target, cu afaceri de 15 milioane euro. Fata de 2006, cifra de afaceri a Leo s-a apreciat cu doar 350.000 de euro. Profitul in 2007 a fost de 403.000 euro.
Pe locul al saselea se situeaza Next Advertising, cu afaceri de 14,57 milioane euro, in crestere cu circa patru milioan