Nu este o noutate ca principalele cauze ale zecilor de accidente care se produc zilnic pe soselele din Romania sunt drumurile proaste si viteza excesiva la volan.
Nu este o noutate nici ca Romania, alaturi de Irlanda, Lituania, Ungaria, Bulgaria si Estonia se numara, la finalul anului 2006, printre statele europene cu cele mai multe accidente rutiere soldate cu decese.
Nu este o noutate nici ca accidentele rutiere au inregistrat o crestere in cazul statelor din Europa de Est, potrivit unei analize a Consiliului European pentru siguranta drumurilor.
Ce nu mai este nou? Ca nimeni nu face nimic. Adrian Nastase scrie pe blogul sau ca in timp ce soselele sunt patate cu sange nevinovat demnitarii romani sunt ocupati cu dosare, cu mereu actuala Securitate, cu alegeri. Mereu sunt mult prea ocupati...
Mai mult, cu izul alegerilor in nas si in simtiri, se perinda sa vada cei cinci kilometri de drum din Autostrada Transilvania. Primii cinci kilometri care sunt gata. Fiecare isi insuseste mandria celor cinci kilometri de autostrada care, intr-un sfarsit, sunt gata.
Presedintele Consiliului Permanent al PSD spune ca numarul crescand al oamenilor care mor zilnic pe drumurile nationale si autostrazile din Romania reprezinta cea mai buna dovada ca trebuie actionat altfel,ca este necesara o noua legislatie care sa ne asigure ca masinile puternice sunt pe mana unor soferi experimentati.
"Poate 300 de CP in mana unui tanar de 19 ani sunt putin cam multi. Iar pietonii au, nu de putine ori, o parte din vina. O combinatie de legislatie mult mai aspra, amenzi serioase, politie prezenta in mod real pe strazi si drumuri tot mai bune si mai sigure nu are cum sa nu diminueze acest risc major care ii afecteaza pe romani, astazi", scrie Nastase.
"Aplicarea unor solutii ar trebui sa inceapa cat mai curand. Astazi,