In primul an de functionare, magazinul Ikea din Capitala a depasit toate previziunile de vanzari si a inregistrat o marja a profitului net de 7,8%.
Franciza IKEA, detinuta de Puiu Popoviciu, unul dintre cei mai discreti miliardari din Romania, a inregistrat in cele noua luni de functionare din 2007 un profit net de 15,2 mil. lei (4,6 mil. euro).
Moaro Trading, firma care opereaza franciza IKEA in Romania, a terminat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 195,8 mil. lei (58,7 mil. euro) si o rata a profitului de 7,8%.
Reprezentantii IKEA nu au dorit sa faca publica pana acum valoarea profitului magazinului din zona comerciala Baneasa marginindu-se sa precizeze doar ca nu aduce pierderi.
"IKEA se bazeaza pe vanzarea in volume mari. Cheia unui profit mai mare nu se regaseste deci intr-o marja, intr-un adaos comercial prestabilit ca sa genereze profit, ci intr-un numar cat mai mare de produse la preturi la care cat mai multi oameni pot sa si-le permita. O marja mare dintr-o cifra de vanzari mica poate fi cu mult mai mica decat o marja mica dintr-o cifra de vanzari mare" a spus Cornel Oprisan, retail manager al IKEA Romania.
Spre comparatie, magazinul din zona comerciala Baneasa operat de Mobexpert a generat anul trecut o marja de 6,1%, cu un profit net de 3,4 mil. lei (1 mil. euro), la afaceri de 55,2 mil. lei (16,6 mil. euro). Magazinul din Pipera al Mobexpert a lucrat anul trecut cu o marja de profit de 11,3%, iar cel din Militari a avut o marja neta de 6%.
In general, retailerii lucreaza cu cele mai mici marje din economie. In medie, marjele de profit din retailul alimentar modern nu depasesc 4-5%, in conditiile in care multe dintre retelele aflate in plina expansiune pe piata locala inregistreaza pierderi financiare. Pe de alta parte, in retailul alimentar cele mai multe dintre retele sunt la limita profitabilitatii. @N