Patru dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de apa minerala autohtona au derulat in 2007 afaceri cumulate de aproximativ 143 de milioane de euro. Astfel, pe langa dublarea cifrelor de afaceri, Grupul Romaqua, Biborteni, Perla Harghitei si Rio Bucovina au inregistrat anul trecut si cresteri semnificative ale profitului, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.
Producatorul de apa minerala si bauturi racoritoare Perla Harghitei a obtinut, in 2007, aproape o triplare a profitului net, de la 425.383 euro (1.497.350 lei) in 2006, la 1,33 milioane euro (4.435.065 lei) in 2007. De asemenea, cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu aproximativ 5 mil. de euro, atingand anul trecut valoarea de 16, 1 milioane de euro (53.878.569 lei).
Tot la capitolul cresteri se situeaza si compania Rio Bucovina, care si-a dublat in 2007 cifra de afaceri. Astfel, societatea, care are in portofoliu marci precum Bucovina, La Vitta, Rio si Bon Ton, a avut o cifra de afaceri de 21,7 milioane de euro (724.742.235 lei) si un profit net de 2 milioane de euro (6.375.447 lei), de zece ori mai mare decat in anul 2006.
La randul sau, Grupul Romaqua, unul din cei mai importanti producatori locali de bere si apa minerala, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 30,8 milioane de euro, fata de anul 2006. Astfel, compania a atins o valoare a cifrei de afaceri de 98,6 mil. euro (328.539.267 lei).
In schimb, profitul Romaqua a scazut in 2007 la 4,9 milioane de euro (17.229.706 lei), fata de 7,3 mil. euro (24.451.240 lei), in 2006.
Compania detine in portofoliu apele minerale Borsec, Aquatique si Stanceni, bauturile racoritoare carbonatate Giusto, Brifcor, Quick Cola, bauturile necarbogazoase Giusto Natura si Giusto Natura Plus, respectiv Berea Albacher si cafeaua Metropolitan.
De asemenea, Biborteni a incheiat anul 2007 pe “plus”, reu