Paul Holmes scrie despre relatii publice de mai bine de 20 de ani. Ofera consultanta celor mai experimentati practicieni din lume si evalueaza cele mai bune bucati de comunicare de pe trei continente, in cadrul SABRE Awards. Cu toate acestea, nu a lucrat in PR nici macar o zi de cand se stie. In schimb, a scris, de-a lungul vremii, pentru mai multe reviste de PR falimentare.
“Ce imi da atunci autoritatea de a sta in fata unei audiente formate din practicieni cu ani de experienta in PR si a le povesti cum sta treaba cu relatiile publice?”, intreaba Holmes, in sala cu lumina aurie a unui hotel din Bucuresti. “Se spune ca daca furi idei de la o persoana plagiezi. Daca furi idei de la mai multe persoane te documentezi. Acesta este un discurs foarte bine documentat pentru ca am vorbit cu mai multi oameni de PR si mai multi oameni care angajeaza oameni de PR decat oricine altcineva de pe planeta”.
De data asta vorbeste pentru PR-istii din Romania, tara care i-a atras atentia in ultimii ani prin rezultatele obtinute de agentiile autohtone la SABRE. The Practice, agentia care a castigat anul acesta platina la festival, l-a invitat la o intalnire cu practicieni si jurnalisti romani. Holmes a acceptat. Campaniile de PR romanesti sunt la fel de bune ca cele din restul Europei, ba chiar din intreaga lume, si-a inceput el discursul. Si intreaga lume a intrat intr-o epoca buna pentru PR.
O era in care companiile ce nu vor folosi relatiile publice intr-un mod pur si sofisticat vor fi intr-un puternic dezavantaj competitiv pe piata. O era a transparentei, in care fiecare aspect al comportamentului unei companii e supus unei monitorizari vigilente. “Asta a schimbat dramatic modul in care functioneaza relatiile publice peste tot in lume. Companiile sunt confruntate cu niste standarde care nu existau cand eu am inceput sa fac jurnalism. Pe atunci scriam despre