Producatorul olandez de bere Heineken NV a anuntat o crestere a vanzarilor inregistrate in primul semestru in Romania cu 5,6% fata de perioada similara a anului trecut, o contributie semnificativa la aceasta evolutie apartinand brandurilor Heineken (35%), Bucegi si Goldenbrau.
EBIT-ul (beia) a fost mai mic fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul investitiilor facute de companie in bugetul de marketing al marcii Ciuc si al reorientarii vanzarilor catre segmentul mainstream.
La nivel global, Heineken NV a raportat o crestere a profitului operational din prima jumatate a acestui an cu 7,5% fata de 2007, atingand valoarea de 925 milioane euro. Profitul net de baza a crescut cu 5,3% (540 mil. euro), compania preconizand o apreciere de cel putin 5% la nivelul intregului an fiscal.
De asemenea, Heineken a anuntat vanzari de 6,4 miliarde de euro, ceea ce se traduce printr-o crestere de 17,1 % fata de aceeasi perioada a anului 2007.
“Vorbim de o evolutie buna pe primul semestru al acestui an, in contextul in care a trebuit sa infruntam un mediu economic slab si o crestere a cheltuielilor. In cel de-al doilea semestru ne vom axa pe dezvoltarea segmentului Premium, pe reducerea costurilor si pe o pozitie globala mult mai competitiva”, a declarat Jean-François van Boxmeer, presedintele executiv Heineken.
La sfarsitul lui februarie anul curent, Heineken NV a cumparat producatorul local Bere Mures pentru 150 de milioane de euro, tranzactie care majoreaza cota de piata pana la 31%. Bere Mures are o capacitate de productie de 1,6 milioane de hectolitri.
Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries au cele mai mari cote de piata, cu vanzari cumulate de 15,1 milioane de hectolitri de bere in 2007, potrivit datelor publicate saptamana aceasta de Asociatia Berarii Romaniei.
Portofoliul de mar