Din totalul investitiei, sase milioane de euro au fost alocati promovarii noului brand, de care se vor ocupa mai multe agentii din grupul Leo Burnett.
“Am investit mult in acest brand – 15 milioane de euro, din care mare parte a mers spre agentia londoneza (Design Bridge, compania numarul doi in lume in packaging si design – n.red.) care a creat ambalajul si care lucreaza foarte scump”, a declarat Matanya Schwartz (foto), director general al Strauss Romania.
Sub umbrela Doncafe vor fi integrate brandurile Elita si Selected, intr-o noua prezentare, dar si noul produs premium, Doncafe Gold. Pentru publicul cu varste cuprinse intre 16 si 20 de ani a fost lansata gama Doncafe Mixes, care contine sortimentele Frappe, Vanilla, Choco, 2 in 1, 3 in 1 si 4 in 1. “Cu categoria de mixuri vom fi diferiti, cool, relevanti pentru consumatorii tineri”, a spus Scwartz, adaugand ca noi produse vor completa gama de mixuri in urmatoarele luni.
Prin lansarea brandului Doncafe, Strauss Romania urmareste sa isi consolideze pozitia de lider prin marirea cotei de piata de la 33%, cat are in prezent, pana la 50%, in urmatorii trei pana la cinci ani. Cota de piata a companiei a scazut in ultimul an cu patru puncte procentuale. Strauss Romania a inregistrat afaceri de 79,7 milioane euro in 2007, cu un profit net de circa trei milioane de euro. Pentru anul acesta, Matanya Schwartz a estimat afaceri de 80 de milioane de euro.
Printre investitiile recente ale companiei se numara modernizarea fabricii, pentru care au fost alocati cinci milioane de euro in ultimele 18 luni.
Experienta lansarii Doncafe pe piata romaneasca va fi folosita de catre grupul Strauss si pentru extinderea in regiune, spune directorul companiei. “Doncafe este un brand international, care se va extinde si in Europa Occidentala. Deocamdata, suntem prezenti in tarile din Balcani, un