Tigarile si berea au ramas si in acest an cele mai dezvoltate segmente din sectorul bunurilor de larg consum, in conditiile in care pe piata au aparut in acest an semne de incetinire a cresterii consumului.
Cele mai dezvoltate 20 de categorii de bunuri de larg consum au totalizat vanzari in retail la semestru de aproape 2,7 mld. euro, arata un studiu realizat de compania de cercetare de piata Nielsen.
Dintre acestea, doar tigarile, berea si sucurile carbonatate au cumulat vanzari de 1,45 mld. euro.
Studiul citat cuprinde vanzarile realizate in magazine de tip hipermarket si supermarket, dar si in retailul traditional (mini-marketuri, magazine alimentare de cartier, chioscuri etc.), neincluzand retelele cash & carry si nici alte formate de magazine cu vanzari en-gros.
Daca sunt luate in calcul toate canalele de distributie, segmente precum tigarile, berea, lactatele sau bauturile racoritoare depasesc pragul de vanzari anuale de un miliard de euro, pe o piata estimata in total la 10-15 mld. euro. Cele mai dinamice categorii din clasamentul realizat de Nielsen au fost uleiul (+60,4%), cascavalul (58,8%) si sucurile cu continut redus de fruct (still drinks), cu 38,4%.
Piata uleiului, situata anul trecut sub cea a detergentilor de rufe, ca valoare, a avut in acest an unul dintre cele mai mari ritmuri de crestere valorica datorita majorarii preturilor de catre producatori. In conditiile dublarii pretului la uleiul de porumb, in comert, vanzarile au inregistrat o scadere in volum de circa 9% in primul semestru fata de aceeasi perioada din 2007.
Noua recolta din acest an i-ar putea determina insa pe producatori sa modifice din nou preturile, de data aceasta in scadere. Dintre producatorii locali de ulei, cea mai mare crestere a afacerilor a fost inregistrata anul trecut de Expur Urziceni, care, cu un avans de 73,1%, a deven