Şoselele României ar putea avea un potenţial uriaş de generare a electricităţii, însă nu s-a realizat niciun studiu în acest sens. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Perioadele de caniculă nu aduc numai neplăceri. Pentru că schimbările climatice ridică din ce în ce mai multe provocări sectorului energetic, principalul poluator industrial, un grup de cercetători de la Institutul Politehnic din Worcester, Statele Unite, au descoperit o metodă de a utiliza căldura excesivă captată de asfaltul şoselelor pentru a produce căldură şi electricitate, ca idee alternativă la deja tradiţionalele panouri solare.
Potrivit publicaţiei „Science Daily“, asfaltul poate înmagazina căldura solară mult timp după apusul soarelui, iar captarea căldurii din asfalt ar duce la răcirea acestuia. Un astfel de sistem ar include conducte de apă amplasate în interiorul asfaltului, iar apa astfel încălzită poate fi utilizată ca agent termic sau ca resursă pentru generatoare termoelectrice.
România, pe harta „asfaltului energetic“
În România, în goana după utilizarea surselor regenerabile de energie, investitorii au scăpat din vedere acest potenţial. „Până în prezent, nu a fost nimeni interesat de punerea în practică a acestei idei şi nu a fost făcut niciun studiu în acest sens“, ne-a declarat preşedintele Institutului Naţional pentru Studiul Amenajării şi Folosirii Resurselor de Energie (IRE), Jean Constantinescu. Însă, la o primă vedere, România ar putea fi inclusă cu succes pe harta „asfaltului energetic“. „Asfaltul utilizat la noi este un bun captator solar, suprafeţele sunt întinse, iar culoarea, potrivită“, a adăugat oficialul IRE.
Strategia energetică naţională arată că în România se pot genera 1,2 TWh de electricitate anual din surse solare, adică 2% din producţia naţională din 2007.
Una din problemele care ar putea sta în f