- Diverse - nr. 175 / 9 Septembrie, 2008 Ca in Romania zilelor noastre invatamantul a ajuns o cenusareasa, nu mai mira pe nimeni din moment ce, inca din decembrie 1989, sistemul se tot reformeaza, intr-atat incat orice initiativa de ridicare a calitatii acestuia se bagatelizeaza. De ce s-a ajuns in aceasta situatie, in care portile institutiilor de invatamant superior sunt larg deschise tuturor, aveniti, dar mai ales neaveniti, nu este prea greu de raspuns. Suficient este sa privim la corpul profesoral al multor universitati romanesti si usor putem costata ca sunt cadre didactice care predau o sumedenie de materii de care nimeni in viata lui n-a auzit, se formeaza catedre, pe cumetrii, se promoveaza, asisderea, pe scara ierarhica profesionala, diversi indivizi cu mari lacune in pregatire, ba chiar profesori universitari, adica oameni care, mai deunazi, reprezentau cu cinste scoala romaneasca, au ajuns sa alerge de la o institutie la alta, pentru bani mai multi. Asa se face ca, desi universitarii se plang de salarii mici, in realitate baga in buzunar, luna de luna, sume importante. "Diversificarea" invatamantului superior nu este straina de interese oculte, de dorinta acerba de inavutire cat mai rapida a unora carora le-a mers mintea in timp si au pus bazele unor scoli superioare private, scoli care ani de zile au scos, si unele dintre ele mai scot si azi, ca pe banda rulanta, generatii intregi de tineri cu diplome universitare, neacoperite in realitate de o pregatire adecvata, care sa le permita absolventilor integrarea in viata sociala, si, mai ales, sa-si gaseasca un loc de munca in "specialitatea" in care s-au pregatit. Sigur, intrarea intr-o facultate, fara o triere serioasa a candidatilor, doar pe baza notelor de la bacalaureat sau a unui "dosar", se dovedeste, pana la urma, paguboasa, pentru ca nu urmareste altceva decat satisfacerea unor interese de g