Pepsi Americas Romania, al doilea mare jucator din industria soft drinks la nivel local, ar putea ataca noi segmente de piata cu produse din portofoliul international al PepsiCo.
"Parteneriatul cu PepsiCo, o companie cu un portofoliu de produse urias si care are capacitatea de a inova, ne da practic posibilitati nelimitate de a aduce in Romania noi categorii de bauturi racoritoare", spune Mike Holmes, presedintele Pepsi Americas Romania. Unul dintre segmentele de piata pe care compania le analizeaza in prezent este cel al bauturilor energizante, insa managerul spune ca nu s-a luat inca o decizie in acest sens.
Pe piata romaneasca, Pepsi Americas s-a impus pana acum pe segmentele bauturilor racoritoare carbonatate si necarbonatate, pe care detine una dintre primele trei pozitii, cu branduri precum Pepsi, Mirinda, Mountain Dew, Lipton sau Prigat. Singurele branduri distribuite de companie care nu apartin portofoliului PepsiCo sunt in prezent Prigat si Roua Muntilor.
"In acest an, bauturile carbonatate din portofoliu au reusit sa avanseze cu un ritm peste media pietei. La randul sau, apa minerala, chiar daca reprezinta o mica parte din vanzarile noastre la nivel local, si-a continuat cresterea cu o rata de peste 30%, depasind dinamica pietei", precizeaza Holmes.
Datele la semestru raportate de Pepsi Americas pe Bursa indica un avans al bauturilor carbonatate distribuite in Romania de 16% (in volum) fata de primele sase luni din 2007, in timp ce necarbonatatele din portofoliu au inregistrat o crestere de 8%. Trendul de pe piata pare sa fie insa favorabil bauturilor necarbonatate, care castiga teren in fata celor "cu bule", considerate mai putin sanatoase de catre consumatori.
"Pe segmentul sucurilor necarbonatate a trebuit sa facem o schimbare tactica fundamentala la nivelul ambalajelor. Vom continua sa avem astfel de proiect