Cu Accord, Honda s-a aşezat pe merit la masa vedetelor segmentului D, Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Vectra (la vremea respectivă) ori Peugeot 407, dacă ar fi să numim doar o parte din falanga europeană, Toyota Avensis şi Mazda6 - ca să aducem în discuţie şi concurenţa japoneză. Sursa: EVZ
Cu noul Accord, Honda aspiră la mai mult. În esenţă, nu mai vrea la masa bogaţilor. Cum aşa? Simplu, există un separeu special, dedicat unor „şmecheraşi“ spilcuiţi, jucătorilor pe mize cu adevărat mari, populat cu nume precum BMW Seria 3, Audi A4, Mercedes Clasa C ori Lexus IS, în care tare ar vrea să vadă cum e. Doar că se ştie, în general, astfel de zone fac obiectul a ceea ce cu destulă trufie este numit „circuit închis“.
Am testat săptămâna aceasta noul Accord şi îţi putem spune, fără nicio reţinere, că Honda a plecat, aşa cum şi-a dorit, de la masa vedetelor populare. A găsit şi separeul isteţilor, atâta doar că o oarecare stinghereală pare să compromită momentul.
Accordul e un model special, ultraconfortabil, lucrat cu migală, dotat, în versiunea de top pe care am avut-o la dispoziţie, cu un binom motor (2.4 - 201 CP) - transmisie manuală, şase rapoarte, şi un potop de sisteme inteligente de siguranţă şi confort de ultimă generaţie. Un fel de sufragerie hi-tech mobilă creată pentru tihna celor de la bord şi neliniştea concurenţei pretenţioase.