Producatorii niponi Honda si Yamaha vor lansa modele de motociclete cu motor electric, in 2010 si 2011, scrie cotidianul de afaceri Nikkei citat de Reuters. Preturile vor fi cuprinse intre circa 1.900 si 3.700 dolari.
Yamaha intentioneaza sa lanseze o gama de motociclete electrice pana in 2010, cu o autonomie de 100 kilometri la o singura incarcare, comparabila cu modelele clasice cu motoare de 50 cc.
Honda va lansa la randul sau, in 2011, modele bazate pe baterii litiu-ion si are ca tinta serviciul postal din Japonia care ar putea sa-si inlocuiasca intreaga flota de "motoare", cu unele electrice. Comanda ar fi imensa, pentru ca flota Japan Post Service are cam 90.000 de motociclete.
Bateriile litiu-ion, utilizate acum in principal la laptop-uri, telefoane mobile si alte dispozitive portabile, sunt considerate o componenta cheie pentru imbunatatirea performantelor vehiculelor electrice si masinilor hibrid incarcabile la priza.
Constructorii auto Toyota, Nissan si Mitsubishi au incheiat parteneriate pentru productia de baterii litiu-ion cu Matsushita Electric Industrial, NEC Corp si, respectiv, GS Yuasa Corp. Producatorii niponi Honda si Yamaha vor lansa modele de motociclete cu motor electric, in 2010 si 2011, scrie cotidianul de afaceri Nikkei citat de Reuters. Preturile vor fi cuprinse intre circa 1.900 si 3.700 dolari.
Yamaha intentioneaza sa lanseze o gama de motociclete electrice pana in 2010, cu o autonomie de 100 kilometri la o singura incarcare, comparabila cu modelele clasice cu motoare de 50 cc.
Honda va lansa la randul sau, in 2011, modele bazate pe baterii litiu-ion si are ca tinta serviciul postal din Japonia care ar putea sa-si inlocuiasca intreaga flota de "motoare", cu unele electrice. Comanda ar fi imensa, pentru ca flota Japan Post Service are cam 90.000 de motociclete.
Bat