Sistemul de operare Windows, creat de Microsoft, reprezinta un produs de larg consum care a avut un succes enorm de-a lungul timpului la nivel mondial, insa este si unul dintre brandurile care au beneficiat de campanii publicitare prea putin interesante pentru oamenii obisnuiti.
Microsoft a fost grav afectata de aceasta campanie. Gigantul IT, care parea pana acum multumit de imaginea sa, a decis ca este nevoie sa apeleze la sentimente. Rezultatul este cea mai mare campanie de marketing din istoria companiei, una care, fie ca va avea succes, fie ca se va solda cu un esec, va deveni, cel mai probabil, un studiu de caz interesant in scolile de business in anii care vor veni.
"Schimbarea pozitionarii actuale a acestui brand este cu siguranta posibila", considera Tim Calkins, profesor de marketing la Kellogg School of Management, care a mai adaugat ca "este insa foarte, foarte greu sa schimbi imaginea pe care si-au format-o oamenii despre un brand atat de cunoscut".
Primul spot publicitar al celor de la Microsoft a fost filmat intr-o televiziune din Statele Unite si ii are ca protagonisti pe Bill Gates si pe cunoscutul actor de comedie Jerry Seinfeld. Microsoft vrea sa ii faca pe consumatori sa inteleaga faptul ca "avem simtul umorului, suntem si noi umani", dupa cum declara Brad Brooks, directorul diviziei de marketing a Microsoft care se ocupa cu promovarea Windows.
Totusi, pentru a schimba vizibil felul in care consumatorii percep sistemul de operare Windows, cei de la Microsoft inteleg foarte clar faptul ca este nevoie de mult mai mult, nu doar de simpla sugerare a unor sentimente mai calde prin intermediul unei campanii de advertising. Satisfacerea clientilor trebuie sa ocupe o pozitie mult mai importanta in strategia companiei, potrivit lui Brad Brooks, care afirma ca "nu este suficient doar sa vinzi un numar mare de licente sau