Michael Diekmann, CEO-ul asiguratorului Allianz - care a avut curajul sa faca o excursie in canoe pe fluviul Zambezi din Africa, a calarit frumosii cai argentinieni si a urcat pe masivul K2 -, nu se numara printre acei directori executivi care sunt dependenti de munca.
Timp de luni de zile viitorul bancii Dresdner a reprezentat un subiect constant de speculatii, insa la momentul actual afacerea in valoare de 9,8 miliarde de euro (14 mld. dolari) a pus capat uneia dintre problemele cel mai greu de descifrat din istoria companiei.
Allianz a cumparat firma de servicii financiare Dresdner in 2001, de atunci banca trecand printr-o serie de crize, fiecare incercare de redresare fiind inabusita la scurt timp. Criza financiara declansata in urma cu un an s-a dovedit decisiva.
Aflat langa Martin Blessing, directorul executiv extrem de optimist al Commerzbank, Diekmann a afisat o imagine foarte puternica la conferinta privind vanzarea Dresdner. La patru zile dupa ce a luat parte la conferinta, inapoi in biroul sau din Munich si mult mai relaxat, CEO-ul Allianz s-a declarat extrem de multumit de afacerea pe care a incheiat-o, in urma careia compania pe care o conduce va primi 30% din actiunile recent extinsei Commerzbank, largindu-si divizia de administrare a activelor.
"Sunt foarte fericit ca am reusit sa gasim o solutie despre care eu cred ca reprezinta rezultatul gandirii germane, iar vanzarea a fost solutia optima pentru Dresdner, deoarece noi nu ne puteam concentra asupra acestei banci asa cum o fac cei de la Commerzbank", afirma Diekmann.
Avand avantajul faptului ca au putut afla evolutia ulterioara a afacerii, multi analisti ar fi procedat poate altfel. Insa in ultimii sase sau sapte ani compania a trebuit sa se confrunte cu o succesiune de crize financiare. Chiar si cand am preluat Dresdner a trebuit sa suportam un declin finan