Daca la inceputul anului au fost luni in care piata romaneasca a crescut cel mai rapid din Europa, luna trecuta s-a intors roata. Numarul inmatricularilor de masini noi a scazut cu 9% in august, fata de luna a opta a anului trecut. Per ansamblu, in primele opt luni ale anului s-au inmatriculat cu circa 4% mai putine masini noi decat in perioada ianuarie-august 2007, conform datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile ACEA.
Astfel, in august au fost inscrise in circulatie 30.500 de masini in Romania, fata de peste 33.500 in august anul trecut. In primele opt luni au fost inscrise aproape 202.000 de masini noi, in scadere cu 3,5%.
August a fost o luna a scaderilor puternice in Europa. Piata auto irlandeza a scazut cu 42%, cea din Letonia cu 46%, iar cea din Islanda cu 63%. La polul opus s-a situat piata din Slovacia, cu un plus de 16%.
Statisticile ACEA prezinta situatia inmatricularilor din 28 de state europene: 25 din UE, fara Cipru si Malta, plus Islanda, Norvegia si Elvetia (statele EFTA). Per total, in august, inmatricularile de masini noi au scazut cu 16%, pana la 805.000 unitati. Pentru primele opt luni a scazut cu 4% numarul masinilor inmatriculate in tarile incluse in statistica, de la 10,8 milioane de unitati, la circa 10,4 milioane.
Piata germana este in continuare cea mai mare, cu 2,11 milioane de unitati, urmata de Italia cu 1,53 milioane si de Marea Britanie cu 1,46 milioane.
Piata spaniola este in declin puternic dupa opt luni (-21%), dar nici in Italia lucrurile nu stau prea bine (-12%).
Pe piata europeana, marca Volkswagen are cea mai mare cota de piata, 10,3%, urmata de Ford cu 8,3% si Opel cu 8%. Dacia are 1,2% din piata, dupa ce vanzarile marcii au urcat cu 6% in primele opt luni, pana la circa 122.000 de masini. Daca la inceputul anului au fost luni in care piata romane