George Cukor (1899-1983) ramane in istoria filmului drept "regizorul femeilor" - caci intreaga sa cariera a fost efectiv construita pe filme in care personajele principale sunt personaje feminine. Delicatetea, abilitatea si tactul lui, modul in care stia sa dialogheze cu actritele (unele prea dificile, altele prea sigure pe ele) au salvat multe situatii tensionate si au dat nastere unor filme antologice, precum Lumina de gaz, Cele patru fiice ale Doctorului March, S-a nascut o stea, My Fair Lady. Si cele mai mari si mai rasfatate vedete ale Hollywoodului s-au simtit onorate sa joace in filmele sale: Ingrid Bergman, Judy Garland, Katharine Hepburn, Norma Shearer, Paulette Godard, Joan Crawford, Joan Bennett, Rosalind Russell, Joan Fontaine sau Audrey Hepburn.
In 1939 obtine unul din cele mai mari succese ale sale cu un film care chiar asa se intitula: Femeile / The Women. Peste ani, regizorul actritelor nu se dezminte si, la 82 de ani, in 1981 semneaza cel din urma film al sau, un adevarat imn inchinat frumusetii si inteligentei feminine: Bogate si celebre. De ce am amintit toate aceste lucruri?! Deoarece aceasta recenta premiera cinematografica The Women (Intrigi parfumate, in varianta romaneasca a titlului) este un remake al filmului omonim al lui Cukor, iar tandemul Candice Bergen - Meg Ryan a fost pentru prima data exploatat de Cukor in Bogate si celebre, si tot in aceeasi ipostaza ca in Intrigi parfumate: mama si fiica. Diane English (scenarista, regizoare si producatoare a cunoscutului sitcom Murphy Brown) a fost tentata sa debuteze in cinema cu un asemenea gen de film: "Mi-am amintit de filmul precedent si de cat de frumos fusese sa vad atatea actrite de exceptie impreuna pe ecran. si cat de amuzant a fost ca nu era nici un barbat in preajma", spune English. "Dar mi-am amintit si ca filmul avea idei destul de demodate, care aveau mare nevoie de