Stirile legate de falimentul Lehman Brothers sau despre cumpararea Merrill Lynch, care au zguduit Wall Street-ul, au avut pana acum repercusiuni surprinzator de mici asupra Madison Avenue, considerata Mecca industriei de publicitate.
De fapt, analistii industriei de advertising au prezis consecinte pe termen scurt, cu toate ca efectele pe termen lung, cum ar fi increderea consumatorilor, ar putea fi mult mai serioase, scrie publicatia AdAge.
Merrill si Lehman sunt, pana la urma, niste jucatori mici in segmentul cheltuielilor media. Bugetul de publicitate al Lehman a fost redus in ultimii ani, scazand la 1,2 milioane de dolari in 2007, iar in prima jumatate a lui 2008 banca a investit doar 501.900 dolari, potrivit TNS Media Intelligence. Nici Merrill nu este o companie foarte cheltuitoare, investind in publicitate 37,1 milioane de dolari in 2007, fata de 38,2 milioane de dolari in 2006.
Mai mult decat atat, prin absorbtia Merrill Lynch pentru 50 de miliarde de dolari, Bank of America tinde sa devina cel mai mare jucator cand vine vorba de cheltuieli de marketing.
Exista, totusi, ingrijorari atunci cand vine vorba de print sau business-to-business (afacere ce leaga doua companii), care se vor fi afectate de falimentul Lehman, vanzarea Merrill si problema AIG. Directorii de media si marketing care privesc in perspectiva cred totusi ca problemele s-ar putea raspandi mult.
“Stim de acum un an ce impact a avut criza creditelor asupra cheltuielilor din publicitate. Ei raman, pentru noi, cei mai mari cumparatori de spatiu publicitar”, a declarat Vivek Shah, presedintele Time Inc. Fortune/Money Group. “Firmele care au fost afectate in mod special nu au fost clientii nostri, dar s-a creat un declin care a afectat categoriile financiare si economia in general”, a adaugat Vivek Shah.
Prin cumpararea Merrill Lynch, BoA va avea in continuare nev