Desi in vestul tarii sunt probleme foarte mari cand vine vorba de banala renovare si reabilitare a unei gari – e vorba despre contractul privitor la Gara de Nord Timisoara, proaspat reziliat –, sistemul feroviar vestic se pregateste de transformari de substanta, legate de asa-numitul Coridor IV european feroviar, care leaga estul de vestul continentului. Multiplele schimbari la nivel de infrastructura si dotare, care nu se stie cand vor putea fi facute, sunt deocamdata precedate de o "campanie de casari", utilajele si aparatura ceva mai veche trecand din proprietatea publica in proprietatea privata a C.F.R. Schimbarea de regim va duce si la o schimbare a pazei acestor obiective, lucru care va da apa la moara hotilor de fier vechi, specializati in furtul la bucata de la C.F.R. Ambitii mari, mijloace modeste
Coridorul IV feroviar european este ruta care uneste tarile vest-europene de partea centrala si de sud-est a continentului. Acest traseu porneste din Germania, avand ca ramificatie trei orase importante – Berlin, Dresda si Nürnberg. Traverseaza Cehia, prin Praga si Brno, Austria, prin Viena, Slovacia, prin Bratislava, Ungaria, prin Gyor si Budapesta, apoi intra pe teritoriul romanesc pe la Curtici, traversand orase importante – Arad, Timisoara, Sibiu, Brasov, Craiova, Bucuresti si Constanta.
In ultimii ani, autoritatile timisene au asistat pasive la felul in care oficialii bucuresteni pareau sa fie preocupati exclusiv de modernizarea ramurii "nordice" a coridorului care ocolea Timisoara, mai precis ruta feroviara Curtici - Deva - Sighisoara - Brasov - Bucuresti - Constanta. In ultimii ani insa, doar la insistentele Uniunii Europene a inceput sa se investeasca si in ramura de sud a Culoarului feroviar IV european prin Romania – e vorba de ruta Timisoara - Craiova - Calafat.
Si, tot la insistentele Uniunii Europene, factorii de decizie din sist