Reteaua de magazine Selgros Cash & Carry Romania, detinuta de grupul german Rewe, a realizat o crestere de 20% a vanzarilor in primele sase luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2007, potrivit datelor comunicate de Pia Krauss, managerul de marketing al companiei.
Retailerul si-a mentinut astfel la semestru ritmul de crestere inregistrat in primele trei luni ale anului. Dinamica vine pe fondul expansiunii retelei cu un magazin la Braila, in ultimele 12 luni.
Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash & Carry Romania, a precizat ca segmentul produselor alimentare continua sa aduca cresteri insemnate companiei, pe o piata pe care formatele de retail incep sa se diferentieze puternic unul de altul.
"Asistam la o specializare a retailului local. Se impun pe piata category killer-ii (magazine specializate pe anumite categorii de produse, precum cele de bricolaj - n. red.)", a declarat Alexandru Vlad. Unul dintre efectele acestei specializari a comertului asupra afacerilor magazinelor cash & carry de pe piata este cresterea importantei alimentelor in mix-ul de produse, in defa-voarea unor articole din categoria non food, precum cele pentru gradinarit, este de parere managerul.
Atat magazinele cash & carry, cat si hipermarketurile si supermarketurile reprezinta forme de retail cu dominanta alimentara. Vlad a mai mentionat ca in prima jumatate a anului evolutia vanzarilor in magazinele Selgros Cash & Carry Romania a depasit ritmul de crestere al fluxului de clienti, ceea ce indica un avans al bonului mediu la casa.
In 2007, Selgros a avut un ritm de crestere al vanzarilor in Romania de 34% fata de 2006, pe fondul expansiunii retelei cu 3 unitati. Afacerile retailerului au ajuns astfel anul trecut la 821,4 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
In acest an, Selgros a deschis o unitate la Braila, in urm