Vă invităm, în cele ce urmează, la descoperirea unui proiect educaţional, derulat într-o şcoală primară centrală construită în municipiul Betzdorf din Luxemburg. Vă invităm, în cele ce urmează, la descoperirea unui proiect educaţional, derulat într-o şcoală primară centrală construită în municipiul Betzdorf din Luxemburg.
Autorităţile din Betzdorf şi-au propus să construiască un nou complex şcolar, care să fie o “şcoală a viitorului”. Deoarece oraşul face parte din alianţa Klimabündis, ce promovează principiile dezvoltării durabile, noua şcoală trebuia să îndeplinească criteriile actuale ale unei construcţii ecologice. Cea mai mare problemă a reprezentat-o modul de realizare a terenului de joacă pentru elevi. Din acest motiv, pentru găsirea unei soluţii, în octombrie 2003 s-a creat un grup de lucru compus din membri ai asociaţiei părinţilor, ai corpului profesoral, profesori specializaţi în educaţie, ingineri silvici şi horticultori. Pornind de la realitatea simplă că nu toţi copiii au aceleaşi nevoi recreaţionale, s-a decis împărţirea terenului de joacă în patru zone distincte, cu funcţii diferite: o zonă pentru jocuri cu mingea, o zonă liniştită în care copiii să se poată relaxa, o zonă în care să-şi poată dezvolta abilităţile creative şi un spaţiu verde, cu copaci şi cu multă vegetaţie.
În Carta de la Ottawa (Organizaţia Mondială a Sănătăţii, 1986) se defineşte ca stare generală de sănătate şi de bunăstare a unei persoane ansamblul format din mediul în care trăieşte şi experienţa de viaţă, de muncă, de învăţare şi de joacă. Un loc de joacă în care se realizează toate interacţiunile sociale are un impact profund asupra vieţii copiilor. De aceea, grupul de lucru stabilit pentru crearea locului de joacă a luat în considerare în primul rînd aspectele de sănătate şi de combatere a consumului de alcool, droguri şi ţigări. Conceptul noului