Disrupţia. Un instrument inovator în consultanţa din domeniul comunicării
Disrupţia. Un instrument inovator în consultanţa din domeniul comunicării
Culmea nebuniei e să faci iar şi iar acelaşi lucru şi să te miri că nu ajungi la un rezultat diferit. De la această constare de bun simţ pornind, a fost elaborată o metodă de marketing şi de management bazată pe schimbare.
Nu de multe ori, citind despre filozofia de branding a unor agenţii de consultanţă inovatoare, situate în topul mondial al creativităţii printre primele zece, am avut senzaţia că nu mă aflu departe de formulările şi de concepţia unor şcoli de gîndire şi de spiritualitate dintre cele mai vechi şi autentice. Senzaţia a fost foarte puternică şi în timpul seminarului recent organizat de TBWA Merlin România. Cei doi vorbitori, Nick Baum, Vice-Preşedinte al TBWA Europe şi Dr. Sven H. Becker, directorul companiei The Disruption Consultancy din cadrul TBWA au prezentat principiile unei metode de marketing revoluţionare. E vorba despre “disrupţie” sau “marketing disruptiv”. Explicaţia similarităţii menţionate mai sus ar fi că şi unele şi altele propun, cu finalităţi diferite, un fel de igienă a gîndirii, un antrenament care vrea să ajungă la o privire mai proaspătă şi la idei la care nu a mai ajuns altcineava. Încercarea de a gîndi mereu altfel, aplicarea corectă a acestor idei, sunt principii importante ale metodei. Iar cuvîntul cheie e schimbarea, ruptura. Pentru că în istoria oricărei mărci, vine un moment cînd repetitivitatea, clişeul, lipsa de inovaţie pot costa scump în lupta pentru primul loc, deşi acest lucru nu e încă vizibil la nivelul încasărilor sau al cotei de piaţă. E vorba, despre o păgubitoare “încremenire în proiect”. Iar Nick Baum a venit cu un exemplu şi cu un contraexemplu. IBM, masivă şi plicitisitoare, deşi solidă ca şi companie, şi