Criza inregistrata pe piata creditelor din Statele Unite are efecte mai putin obisnuite, putand fi resimtita chiar si in fotbalul englez.
Desi cele mai bine cotate echipe de fotbal din Marea Britanie purtau cu putina vreme in urma echipamente inscriptionate cu logourile companiilor americane, lucrurile au inceput sa se schimbe vizibil. Manchester United, una dintre cele mai de succes echipe din fotbalul englez din ultimii 20 de ani, avea ca sponsor principal gigantul din asigurari AIG, insa acum, dupa preluarea de catre guvernul american, se poate spune ca faimoasa echipa britanica ar putea foarte bine sa poarte chiar logoul SUA, scrie Bloomberg.
Administratia de la Washington a cheltuit aproximativ 85 de miliarde de dolari pentru nationalizarea American International Group, iar aceasta preluare i-a oferit controlul si asupra sponsorizarilor catre Manchester United, echipa care a avut in ultima vreme parte de o publicitate fara precedent dupa ce, sezonul trecut, a reusit sa termine pe primul loc in cel mai competitiv campionat de fotbal din lume.
Premier League a inceput sa devina o adevarata tabela de marcaj care reflecta cat se poate de bine evolutia crizei americane a creditelor. Jucatorii de la Newcastle poarta logoul Northern Rock, o importanta institutie financiara din Regatul Unit, specializata in creditele ipotecare, care a fost nationalizata in februarie. Clubul de fotbal West Ham a pierdut sponsorizarile din partea XL Leisure Group, dupa ce operatorul turistic englez a fost nevoit sa isi anuleze toate zborurile din cauza fondurilor insuficiente, iar echipa West Bromwich Albion nu a mai reusit sa isi gaseasca un sponsor, in urma promovarii din grupa B.
"Nici cluburile de fotbal nu mai sunt imune in fata crizei creditelor", a declarat Nigel Currie, director pe marketing sportiv la compania Brand-Rapport cu sediul in Guild