Vineri, Pro Democratia, un O.N.G. credibil, cunoscut pentru proiectele derulate consecvent de ani de zile, organizeaza la Timisoara o masa rotunda cu tema "Educatia si politica – o relatie imposibila? Rolul profesorilor in educatia civica a elevilor", invitand la dialog, pe o tematica anuntata anticipat, clar conturata, reprezentanti ai Inspectoratului Scolar Timis si, prin intermediul acestei institutii, reprezentanti ai corpului profesoral care ar putea avea o opinie vizavi de acest proiect. Doar ca vineri reprezentantii Pro Democratia si invitatii lor speciali, doi profesori de stiinte politice, Cristian Parvulescu, de la S.N.S.P.A. Bucuresti, si Cristian Clipa, de la Universitatea de Vest, s-au trezit monologand in fata catorva ziaristi. La discutii nu a fost prezent niciun profesor, desi era vizat un proiect pe termen lung – rolul acestora in educatia civica a elevilor, in formarea viitorului electorat si chiar a viitoarei clase politice.
Ce a cauzat, totusi, acest penibil chiul in masa al dascalilor? Dezinteresul profesorilor ar putea fi luat in calcul ca varianta de raspuns, dar este exclusa ipoteza ca nici macar un profesor, din cele cateva sute din judet, sa nu fi fost interesat de subiect. Lipsa de informare a acestora vizavi de evenimentul in sine poate fi, in acest context, un motiv mai plauzibil. In mod normal, comunicatul-invitatie al Pro Democratia, trimis I.S.J. Timis, urma sa fie adus la cunostinta tuturor unitatilor scolare printr-un sistem de comunicare intra-organizationala. Absenta dascalilor te duce cu gandul la o sincopa de comunicare. Ce ar fi putut-o, insa, determina?
1. Lipsa de interes a conducerii Inspectoratului Scolar Timis fata de subiectul supus dezbaterii? In astfel de cazuri, se obisnuieste delegarea unui participant macar de complezenta, prin pregatirea pe care o are "omul-fanion" pe tema dezbatuta fiind exprimate i