Sectorul bancar este, din păcate, un rai, dar doar pentru bănci. Plângerile clienţilor – că dobânzile la creditele contractate sunt crescute fără ca ei să fie anunţaţi, că faţă de condiţiile stabilite prin contractele de credit sunt adăugate unilateral de bănci comisioane şi alte taxe care măresc povara rambursărilor – nu fac decât să dovedească în ce stare s-a ajuns. Şi este vorba doar de cei care se încumetă să facă plângeri. Pentru că majoritatea, deşi suportând aceleaşi nefericiri, consideră că este mai bine să tacă, pentru că tot degeaba se plâng. N-are de fapt cine să-i ajute pe clienţi!
Sectorul bancar este, din păcate, un rai, dar doar pentru bănci. Plângerile clienţilor – că dobânzile la creditele contractate sunt crescute fără ca ei să fie anunţaţi, că faţă de condiţiile stabilite prin contractele de credit sunt adăugate unilateral de bănci comisioane şi alte taxe care măresc povara rambursărilor – nu fac decât să dovedească în ce stare s-a ajuns. Şi este vorba doar de cei care se încumetă să facă plângeri. Pentru că majoritatea, deşi suportând aceleaşi nefericiri, consideră că este mai bine să tacă, pentru că tot degeaba se plâng. N-are de fapt cine să-i ajute pe clienţi!
Pentru a mima că se preocupă, Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului se laudă că a investigat şi a dat amenzi şi, de asemenea, că iniţiază şi va negocia cu băncile un fel de cod de conduită şi de bune practici, care va elimina neplăcerile ajutându-i pe clienţi. Să fim serioşi, nimic efectiv nu se va putea "rezolva" printr-un cod de bune maniere, care oricum nu este obligatoriu şi punitiv şi, mai ales, nu poate, în mod obiectiv, ataca adevăratele cauze ale problemelor, rezumându-se a trata diferite efecte exterioare sau colaterale.
Că băncile schimbă, după bunul lor plac, condiţiile de creditare, că adaugă la rambursări comisioane negociate