Chiria medie anuală plătită de un brand pentru a fi prezent pe Fifth Avenue este de aproximativ 38 de milioane de dolari Când o adresă depăşeşte statutul de simplu amplasament şi
Chiria medie anuală plătită de un brand pentru a fi prezent pe Fifth Avenue este de aproximativ 38 de milioane de dolari
Când o adresă depăşeşte statutul de simplu amplasament şi devine deja un brand, preţurile de închiriere a spaţiilor de retail din acea zonă ating sume inimaginabile.
Aşa se întâmplă în cazul celebrului Fifth Avenue, unde chiriaşii plătesc lunar nu mai puţin de 1.500 de dolari pentru un picior pătrat (puţin peste 30 de centimetri pătraţi). Astfel, un metru pătrat este închiriat cu peste 4.921 de dolari.
Bulevardul newyorkez este cunoscut ca fiind cel mai costisitor pentru retaileri. Nume celebre ale industriei vestimentare sunt dispuse să aloce sume fabuloase, de ordinul milioanelor de dolari, pentru prezenţa în cea mai aglomerată zonă de cumpărături din Statele Unite ale Americii.
Potrivit revistei "Forbes", multe dintre magazinele de pe această arteră au, în medie, o suprafaţă de 650 de metri pătraţi. Astfel că o companie plăteşte chiar şi 38 de milioane de dolari chiria pe an. De aproape şapte ori mai mult decât profitul net din 2007 al celui mai mare retailer de încălţăminte român, Leonardo.
6.500 de dolari, chiria pentru un metru pătrat pe Fifth Avenue
Foarte costisitor. Dar nu sunt semne că adresele etalon ale retailului mondial, precum New Bond Street din Londra, Ginza din Tokyo sau Champs-Elysees din Paris, ar da semne de ieftinire. Recent, brandul american Abercrombie & Fitch a semnat un contract de închiriere a unui spaţiu de pe Fifth Avenue pentru mai mult de 6.500 de dolari pe metru pătrat.
Abercrombie & Fitch este unul dintre cei mai mari retaileri al cărui target îl reprezintă tinerii şi adolescenţii