“O imagine face mai mult decât o mie de cuvinte”, aceasta este expresia la care revenim (încă) în faţa unui peisaj, asta dacă nu ne grăbim să lăsăm emoţiile în stand-by şi punem repede camera digitală să ne înregistreze din toate unghiurile priveliştea. Se pare că în curând imaginile vor trebui totuşI să fie “spuse” în câteva cuvinte.
“O imagine face mai mult decât o mie de cuvinte”, aceasta este expresia la care revenim (încă) în faţa unui peisaj, asta dacă nu ne grăbim să lăsăm emoţiile în stand-by şi punem repede camera digitală să ne înregistreze din toate unghiurile priveliştea. Se pare că în curând imaginile vor trebui totuşI să fie “spuse” în câteva cuvinte.
Aceasta este una dintre provocările actuale ale internetului: găsirea unei modalităţi eficiente de căutare a imaginilor pe internet. Ele nu pot fi în prezent indexate într-o manieră satisfăcătoare şi prin urmare motoarele de căutare nu sunt, la acest capitol, atât de eficiente pe cât şi-ar dori cei care le gestionează. Cercetătorii europeni care lucrează la un amplu proiect legat de acest subiect, aceMedia, au făcut paşi importanţi în soluţionarea problemei, potrivit ICT Results. Ideea principală este de a construi şi încorpora un nivel de informaţii în imaginea digitală propriu-zisă, informaţii care ar da posibilitatea căutării eficiente a imaginilor după nişte cuvinte-cheie. Acest nivel de informaţii ar conţine şi date generate automat, dar şi manual adăugate. La baza acestei soluţii stă un program care identifică asa-numiţii descriptori vizuali de nivel scăzut, cum sunt zonele consistente de culoare, care pot reprezenta cerul, apa, nisipul, dar şi informaţii despre textură, muchii sau formă. În combinaţie cu tehnici de detecţie a feţelor, de exemplu, sau cu tehnologii de procesare a limbajului natural, proiectul aceMedia a stârnit interesul mai multor companii din zona com