Cele 11 holdinguri au realizat în 2007 o cifră de afaceri cumulată de 600 milioane de euro, cu 50% mai mare decât în anul precedent. Piaţa de publicitate este dominată de grupurile internaţionale. În acest domeniu este angrenat şi The Group, un holding românesc ce a obţinut cea mai mare cifră de afaceri în 2007.
De câţiva ani buni, pe piaţa de publicitate din România nu se mai vorbeşte despre agenţii, ci despre grupuri de firme care oferă servicii cât mai diverse în domeniul comunicării. Aşa încât forţa agenţiilor a fost transferată către grupurile din care fac parte.
În topul celor mai puternice grupuri de comunicare (care conţin agenţii de publicitate, media, new-media, PR, eveninente) figurează entităţi străine. Cu o singură excepţie: The Group, un holding 100% românesc, format din 14 firme. A fost fondat în februarie 2005 de Zoltan Szigeti (preşedinte), Mihaela Nicola (Chief Executive Officer) şi Bogdan Nicola, imediat după ce primii doi au părăsit managementul grupului de comunicare Ogilvy România. La doi ani de la înfiinţare, cifra cumulată de afaceri a holdingului a atins 99,8 milioane de euro, potrivit bilanţurilor raportate la Ministerul Finanţelor. Să spunem că este o performanţă uluitoare? Că „nişte români” au construit atât de repede un grup care ajunge pe primul loc în top, devansând multinaţionale? Asemenea precizări pot fi considerate „şabloane”.
Media Partnership, o „interfaţă”
Experienţa fondatorilor The Group pe piaţa media este confirmată de aceste bilanţuri. La aceasta se adaugă şi priceperea unor oameni de media ca Dan Balotescu (şeful de la Media Investment) şi Ovidiu Florea. Pe doi piloni se spijină The Group: operaţiunile de media derulate de firmele Media Investment (cu o cifră de afaceri de 31,6 milioane de euro) şi House of Media (11,1 milioane euro). Prima a raportat şi cel mai mare profit