Tot mai multi americani care obisnuiau sa ia micul dejun pe fuga in oras si-au schimbat obiceiurile, preferand sa manance acasa dimineata, iar fenomenul nu face decat sa agraveze un trend care a afectat serios vanzarile lanturilor de restaurante din Statele Unite, dupa ce americanii renuntasera si la cina, scrie Financial Times.
Compania General Mills, care produce, printre altele, marci alimentare foarte cunoscute de cereale si iaurt, estimeaza ca vanzarile totale de cereale de pe piata din SUA au crescut in medie cu 5% in perioada iunie-august, comparativ cu anul trecut. Producatorul american a inregistrat o majorare cu 10% a vanzarilor la cereale, in timp ce vanzarile la iaurturi au fost cu 19% mai ridicate in SUA.
Ken Powell, directorul general al General Mills, a declarat ca marcile companiei, printre care se numara si un brand cunoscut de supa instant si produse de patiserie, au beneficiat in general de pe urma tendintei americanilor de a nu mai lua cina la restaurant, adaugand ca vanzarile crescute la cereale si la iaurt confirma ipoteza ca acelasi lucru se intampla si in ceea ce priveste micul dejun.
Pana nu demult, tot mai multi americani isi luau masa de dimineata in drum spre birou, fapt care a stimulat extinderea la scara larga a ofertelor pentru mic dejun, din partea unor lanturi alimentare cunoscute, precum McDonalds si Starbucks.
La inceputul anului, Jamba Juice, un lant de localuri care se ocupa in principal cu vanzarea de dulciuri si alte produse realizate din fructe proaspete, a inceput sa includa in oferta si alimente pentru micul dejun. Potrivit companiei, industria produselor de patiserie inregistra "cea mai rapida crestere de la o zi la alta" in sectorul ofertelor de servire rapida ale restaurantelor.
Insa David Palmer, analist specializat in produsele destinate cosumatorilor obisnuiti, angajat la UBS Equity R