Mai multe stiri de interes public, mai multe stiri externe si preocupare pentru campanii sociale sunt "faptele bune" pentru care s-au remarcat progamele de stiri a sase televiziuni romanesti, analizate timp de trei luni, in 2008, de Agentia de Monitorizare a Presei.
Agentia a organizat, luni, a doua editie a conferintei "Un om a muscat o stire - Raport de analiza a stirilor TV din perspectiva interesului public", unde au fost prezentate imbunatatirile constatate la programele de stiri, informeaza NewsIn.
In urma raportului realizat de Agentia de Monitorizare a Presei, in perioada martie-mai 2008, s-a remarcat o imbunatatire in ceea ce priveste gradul de facil si senzationalism la televiziunile Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV si TVR1.
Pe parcursul celor trei luni au fost monitorizate 5.800 de stiri, iar indicatorii dupa care s-a realizat raportul au fost: tema stirii (politica, administratie, fapt divers), frecventa subiectelor de interes public, pozitia stirii in jurnal, durata stirii si discursul senzationalist.
In urma masurarii cantitatii de stiri de interes public difuzate de televiziuni, in cazul Jurnalului de la TVR1, aproximativ 85% din durata totala a stirilor analizate a fost dedicata stirilor de interes public, o valoare similara cu cele identificate la posturile de nisa (Antena 3 cu 87%, Realitatea TV cu 85%), si mai mare decat cele ale posturilor generaliste private (Prima TV cu 71%, Pro TV cu 71% si Antena 1 cu 66%).
Au fost monitorizate un total de 28 ore cu 1.248 de stiri la Antena1, 30 de ore cu 1.032 de stiri la Prima TV, 21 ore cu 781 stiri la Antena 3.
Fata de 2007, cand a avut loc primul raport de acest gen, la televiziunile generaliste si cele de nisa, s-a extins aria tematica, s-a mentinut delimitarea generalist-specializat si a crescut interesul pentru p