Pentru a justifica cheltuirea unor sume considerabile de la bugetul de stat si fondurile Uniunii Europene pe un drum care nu exista in realitate, autoritatile tulcene au scos la licitatie un traseu-fantoma de transport in comun in Delta. Pentru a strabate traseul, autobuzele firmei castigatoare ar trebui sa se strecoare pe poteci pe care abia incape o bicicleta.
In timp ce DNA si Comisia Europeana ancheteaza afacerea unui drum fictiv din Delta Dunarii, infiintat de autoritati pentru a cheltui ilegal fonduri europene si bani din bugetul de stat, Consiliul Judetean Tulcea vrea sa demonstreze ca acest drum exista. Astfel, consilierii judeteni au hotarat, recent, sa scoata la licitatie traseul 52 pentru transport persoane in Delta Dunarii. Este vorba de traseul Tulcea-Sulina-Letea, care are o lungime de 126 kilometri si se suprapune cu drumul fictiv. Conform caietului de sarcini elaborat de CJ Tulcea, operatorul Conex Trans, care a castigat licitatia, ar trebui sa incaseze de la fiecare calator pe un kilometru parcurs pe respectivul drum maximum 0,35 lei.
Cum am relatat recent in paginile ziarului nostru, acest drum exista insa doar pe hartie. Proiectul a fost lansat in 2001 de guvernul Nastase pentru a putea aloca peste 50 miliarde de lei si un milion de euro de la UE. Primaria Sulina a cheltuit acesti bani pentru a amenaja un drum din oras spre plaja unde guvernul Nastase intentiona sa dezvolte statiunea turistica Europa. Din cauza opozitiei guvernatorului de atunci al ARBDD, Virgil Munteanu, proiectul Europa nu s-a mai materializat. Din aceasta afacere a ramas doar drumul Sulina – plaja, investitie inutila care a costat aproape 3 milioane de euro, aflata acum in atentia DNA si a OLAF.
In prezent, desi conducerea ARBDD si anchetatorii sustin ca drumul cu simbolul DC2 care, pe hartie, strabate Delta Dunarii de la est la vest, pe o l