Copilul meu nu i nebun In calitate de profesor-diriginte mi-a fost dat sa sfatuiesc unii parinti sa-si trimita copiii la consiliere gratuita oferita in mai toate scolile din Iasi in cabinete specializate. Problemele erau simple: de integrare, de adaptare, de presiune din partea mediului exterior s.a. Unii parinti au ignorat sfatul, iar altii au afirmat raspicat "copilul meu nu-i nebun!" Nici unul nu mi-a urmat sfatul, desi m-am straduit sa explic ca activitatea de consiliere este una de sfatuire, actionand in zona normalului, nu a patologicului ca in psihoterapie. Tipurile de interventie in procesul de consiliere sunt: educativ, de sustinere a capacitatilor, de actiune, situational, de rezolvare a problemelor curente ale vietii normale. Consilierea isi gaseste o larga gama de aplicatii precum: indicarea directiilor de optiune scolara si profesionala in raport cu aptitudinile personale, incadrarea in activitatea profesionala, alegerea prietenilor precum si a partenerului de viata in vederea casatoriei, evitarea conflictelor, modalitati de rezolvare a anumitor situatii de viata. Consilierea, vrem nu vrem, este permanent prezenta ca un auxiliar al persoanei umane, fiind direct inrudita cu igiena mintala pe care o completeaza dupa cum considera C. Enachescu.
Realizarea unor scopuri precum independenta subiectului, spontaneitatea, modalitatea de a fi bine ancorat in prezent, increderea ca stare de suport moral, autenticitatea, responsabilitatea constituie garantia unui comportament eficient, a unei integrari pozitive. Actiunea de consiliere este un model de organizare morala a individului, motiv pentru care nu are rost s-o ignoram sau s-o ocolim.
Copilul meu nu i nebun In calitate de profesor-diriginte mi-a fost dat sa sfatuiesc unii parinti sa-si trimita copiii la consiliere gratuita oferita in mai toate scolile din Iasi in