În apropierea votului uninominal, majoritatea televiziunilor naţionale nu s-au decis dacă vor vinde publicitate electorală. Hotărârile luate de Consiliul Naţional al Audiovizualului în ceea ce priveşte desfăşurarea alegerilor au dat naştere unor nemulţumiri din partea canalelor tv. Săptămâna trecută, CNA a definitivat decizia privind desfăşurarea uninominalului în audiovizual, de data aceasta „pe bani”. Hotărâre a pus pe jar televiziunile. Însă legea e lege şi posturile tv vor trebui să se supună unor obligaţii, cu excepţia Televiziunii Române, unde emsiunile cu caracter electoral vor fi gratuite.
Conform deciziei luate de membrii Consiliului, publicitatea electorală este tot publicitate, astfel că în cele 12 minute alocate calupului de reclame vor intra şi spoturile de campanie ale candidaţilor.
Revolta televiziunilor vine din faptul că toamna este o perioadă în care spaţiul publicitar este sold-out şi că nu este avantajos să renunţi la contracte de publicitate cu clienţi comerciali în favoarea reflectării campaniei. Mai mult, posturile vor trebui să îşi facă publice tarifele pe care le negociază (la rate-card sau nu) cu clienţii politici.
Kanal D nu se dă pe uninominal
Momentan, televiziunile sunt reticente: unele îşi mai dau timp de gândire, iar altele au hotărât deja că nu „intră” în politică. Cu câteva zile înainte de a anunţa dacă se vor implica în campanie, acestea dau din umeri.
Liderul de piaţă, Pro TV, mai aşteaptă câteva zile până când va lua sau nu decizia dacă va „ataca” alegerile din noiembrie.
Mai mult, răspunsul reprezentanţilor Prima TV este clar: „Încă nu am luat o decizie dacă vom avea emisiuni electorale şi cum le vom programa în grilă”.
Kanal D ştie sigur că uninominalul nu va avea loc în grila lor de programe şi că se vor ocupa doar de ştirile care priv