RedesignMe.com este, in acelasi timp, o comunitate de oameni pasionati de design, un provider de servicii pentru companii si un webshop. Pentru fondatorul Maxim Schram, site-ul este o punte intre manufactorii de produse si utilizatorii acestora, doua entitati care nu intra prea des in dialog.
Afacerea lui Schram a fost incubata in salile de curs ale Academiei de Design din Eindhoven, unde olandezul preda cursuri de Design Interactiv. “Asta inseamna ca analizezi designul unui produs nu numai din perspectiva felului in care arata, ci si din cea a interactiunii pe care utilizatorul o va avea cu respectivul produs”, a spus Schram intr-un interviu acordat Wall-Street, cu ocazia evenimentului Webstock.
Ca sa ii ajute pe studenti sa inteleaga importanta unui produs creat astfel incat sa poata fi utilizat cu usurinta – regula ce se aplica cu precadere in cazul produselor de uz frecvent – Schram a creat un site pe care studentii puteau incarca poze si filmulete ale produselor cu design “greoi” si sa-si prezinte apoi solutiile creative.
RedesignMe.org a devenit rapid depozitul virtual al telecomenzilor cu zeci de butoane, al aparatelor complicate din parcarile cu plata sau al electronicelor care nu pot fi utilizate in lipsa manualului cu instructiuni de folosire. Proiectul universitar a atras atentia presei, iar in scurt timp, si pe cea a companiilor.
“Companiile au auzit de el, l-au considerat interesant si au spus: «In momentul asta, site-ul e User Generated. Putem sa-l facem Company Generated?. Ne punem produsele pe el si le cerem oamenilor opinia despre ele»”. Lui Schram i-a suras ideea, a schimbat domeniul .org (rezervat organizatiilor non-profit) cu .com si a lucrat mai multe luni pentru gasirea unei modalitati de taxare a companiilor si de recompensare a comunitatii.
RedesignMe.com a fost lansat in ianuarie anul acesta si functioneaza in