În primele nouă luni ale acestui an, au fost cumpărate de agenţii economici care-şi desfăşoară activitatea în judeţul Mureş, un număr de 7.288 de carnete de muncă şi 4655 de suplimente.
La începutul acestui an, la Direcţia pentru Muncă Solidaritate Socială şi Familie (DMSSF) Mureş, au ajuns 10.000 de carnete de muncă şi 5200 de suplimente. “Cererea de carnete de muncă este mereu mare, deoarece sunt perioade în care ni se cer un anumit număr şi noi nu mai avem. Acest lucru se datorează faptului că toate carnetele de muncă se tipăresc la Bucureşti o singură dată pentru toată ţara. La data de 30 septembrie noi mai aveam în stoc aproximativ 5.000 de carnete şi suplimente, dar, ţinând cont de faptul că vindem în jur de 2.500 de carnete pe trimestru, până la sfârşitul anului sper să le vindem şi pe cele rămase în stoc. În caz contrar, le vom vinde în decursul anului viitor”, a precizat Maria Gyorfi, directorul DMSSF Mureş. De asemenea, potrivit noului Cod al muncii s-ar putea să nu mai fie necesare aceste cărţi de muncă.
Conţinutul carnetelor de muncă trecut pe suport electronic
Deşi se doreşte trecerea la un sistem informatic care să ţină evidenţa perioadelor de muncă, de vechime în muncă, salariile şi sporurile angajaţilor români într-o mare bază de date, deocamdată Ministerul eliberează încă carnete de muncă. În Târgu-Mureş, Casa Judeţeană de Pensii, instituţia numită de Guvern pentru realizarea bazei de date a angajaţilor, a preluat, din 2006, de când a început acţiunea în vederea prelucrării bazei de date, datele din 122.853 de carnete de muncă ale persoanelor care sunt active şi în prezent. Acest proiect s-a întins pe o perioadă de doi ani de zile, iar la finele acestuia fiecare persoană activă din România îşi va cunoaşte punctajul la zi al pensiei. “Această acţiune este pe terminate, va începe o perioadă de scanareşi de creare a unei arhive elect