Monumentul galben, lung de 22 de metri si greu de noua tone a fost recompensat pana acum cu un Silver Clio la Clio Award Festival din Florida si un Gold Lion la Festivalul de Publicitate de la Cannes. In interviul pe care Ismaili l-a acordat Wall-Street dupa decernarea premiilor de la Cannes, kosovarul isi exprima convingerea ca Newborn nu va fi bine primit de est-europenii de la Golden Drum. A avut parte de o surpriza.
“Aceasta este o lucrare foarte speciala, in contextul acestei categorii. In general, advertisingul dureaza doua-patru saptamani. Castigatorul de azi va ramane la locul lui pentru zeci de ani de acum incolo. Si, cel mai important, transmite mesajul unei intregi tari”, a spus Kurt Georg Dieckert, Chief Creative Officer la TBWA\Germania si presedinte al juriului pentru Design & Art Direction.
Potrivit lui Dieckert, Newborn a concurat cu “Impossible Goal Keeper”, lucrarea inscrisa de TBWA\Germania pentru adidas. Chiar daca nu a putut vota in acest caz, Dieckert si-a exprimat clar sustinerea pentru Newborn.
O alta componenta a juriului ar fi putut influenta, totusi, acordarea Grand Prix-ului agentiei din Pristina, spune germanul. Deoarece categoria Design & Art Direction este deschisa pentru inscrieri tarilor din intreaga lume si nu doar celor din Noua Europa, juriul a fost unul variat. Pe langa Dieckert, au mai evaluat lucrarile de Design si Andrei Cohn, director de creatie la agentie romaneasca Cohn & Jansen | Ashley & Holmes, lituanianul Marius Kasperavicius, director de creatie la designHotel ci slovenul Marko Vicic, director de creatie al agentiei Futura DDB.
Cititi aici povestea realizarii Newborn Kosovo.